عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 28 تير 1391
بازدید : 11872
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

روش استفاده از ابزارهای برداری (Shape Tools) در فتوشاپ CS6
ابزارهای برداری، تقریباً آخرین دسته از ابزارهای طراحی در جعبه ابزار فتوشاپ می‌باشد. همان طور که از اسم این ابزار پیداست، از این دسته برای ترسیم کردن اشکال برداری در فتوشاپ استفاده می‌شود. استفاده از این ابزارها بسیار راحت است و می‌توانید بعد از انتخاب ابزار، با کشیدن موس روی طرح خود، اشکال مختلف را روی آن ترسیم نمایید.
ابزارهای برداری دارای زیرمجموعه‌ای به شرح زیر می‌باشند:
1.      Rectangle tools: برای ترسیم شکل‌ها به صورت مربع یا مستطیل
2.      Rounded Rectangle tools: برای ترسیم مربع یا مستطیل با گوشه‌های منحنی به کار می‌رود
نکته: برای تنظیم میزان انحنا و گردی گوشه شکل ترسیمی، می‌توانید مقدار گزینه «Radius» را که در انتهای نوار تنظیمات قرار دارد تغییر دهید.با کم یا زیاد کردن مقدار اعداد این گزینهو کلیک روی محیط کار، پنجره‌ای ظاهر می‌شود که با تایید آن، میزان انحنای شکل ترسیمی شما هم تغییر میابد
3.      Ellipse tool: ترسیم به شکل دایره یا بیضی
4.      Polygon tool: ابزاری برای ترسیم چند ضلعی با تعریف تعداد اضلاع آن می‌باشد.
5.      Line tool: برای ترسیم نمودن خط در جهت‌های دلخواه به کار می‌رود.
6.       Custom shape: برای ترسیم اشکال از پیش آماده شده به کار می‌رود.
نکته: فتوشاپ برای این ابزار (Custom shape) طرح‌هایی از پیش آماده کرده است که شما می‌توانید با انتخاب ابزار مذکور و راست کلیک کردن روی تصویر، این ابزارها را به دلخواه انتخاب و استفاده کنید. برای فراخوانی شکل‌های بیشتر، روی فلش (مثلث) موجود در سمت راست و بالای کادر کلیک کنید حال در آنجا می‌توانید هر یک از شکل‌های دسته بندی شده را فراخوانی کنید. همچنین با کلیک روی گزینه All، می‌توانید تمام اشکال موجود را فراخوانی نمایید.
پس از کلیک روی هرکدام از دسته‌های موجود، کادر محاوره‌ای باز می‌شود که شما با کلیک روی ok فقط ابزارهای قبلی کادر حذف می‌شوند و ابزارهای انتخابی شما جایگزین می‌شود. اما با کلیک روی Append، مجموعه انتخاب شده به گزینه‌های موجود در کادر اضافه می‌شوند.
نکته‌های مهم و کاربردی
         *         برای ذخیره و اضافه کردن طرح ترسیمی خود به مجموعه Custom shape، می‌توانید پس از اینکه طرحی را با این ابزارها ایجاد کردید، به نوار منوها رفته و در منوی Edit، روی گزینه Define Custom shape کلیک نمایید سپس در ادامه آن را با اسم دلخواه ذخیره کنید.
         *         از اشکال برداری برای ماسک کردن لایه‌ها نیز استفاده می‌شود که به این موضوع در بحث مربوط به ماسک خواهیم پرداخت.
         *         علاوه بر ابزارهای موجود در مجموعه shape، شما می‌توانید با کمک ابزارهای مسیر و همین طور با کمک پانل مسیر (Path) می‌توانید یک شکل برداری را به انتخاب پیکسلی و یک انتخاب پیکسلی را به برداری تغییر دهید. برای این کار پس از ترسیم شکل مورد نظر، به پانل Pathsمراجعه کنید و در نوار پایینی آن، برای تبدیل شکل برداری به یک انتخاب پیکسلی، گزینه سوم (load path…) که به شکل دایره نقطه چین می‌باشد را انتخاب کنید و برای حالت برعکس هم بعد از انتخاب محدوده مورد نظر با ابزارهای انتخاب، روی گزینه چهارم (Make …) کلیک نمایید.
         *         در حالت عادی با انتخاب یک شکل در Custom shape و کشیدن آن به وسیله موس روی طرح، شکل شما در همان سایز (بدون تغییر در اندازه طول نسبت به عرض) بزرگ‌تر می‌شود اما در همین حال اگر همزمان کلید Shift را نگه دارید، می‌توانید یک شکل انعطاف پذیر را بکشید. یعنی می‌توانید با تغییر جهت موس، اندازه طول یا عرض را بدون تغییر در اندازه دیگری، تغییر دهید.
         *         اگر بعد از کشیدن شکل اول بخواهید شکل دوم را بکشید و اگرهمزمان با کشیدن طرح کلید Alt  را نگه دارید، می‌بینید که رنگ طرح شما تغییر می‌کند.
         *         ابتدا روی تصویر کلیک کنید و کلید موس را نگه دارید. حال هم‌زمان دکمه Alt را از صفحه کلید بگیرید و شکل خود را رسم کنید. اگر همچنان کلید موس را نگه دارید و دکمه Alt را رها کنید، متوجه می‌شوید که اندازه شکل دقیقاً دو برابر می‌شود.
         *         ابتدا شکل خود را ترسیم کنید و در آخر موس را رها نکنید و در همان حالت کلید Alt را بگیرید. متوجه می‌شوید که اندازه دقیقاً به نصف شکل ترسیمی ابتدایی تغییر پیدا می‌کند که با رها کردن موس، در همان اندازه کوچک شده باقی می‌ماند.
         *         کلید میانبر برای ابزارهای برداری، «U» می‌باشد که با گرفتن Shift  و تکرار زدن حرف U، می‌توانید بین ابزارهای این مجموعه حرکت کنید.
 
نویسنده: گروه پی سی‌اید
توجه :استفاده از این مطلب و دیگر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.
 



:: موضوعات مرتبط: آموزش فتوشاپ , ,
:: برچسب‌ها: آموزش فتوشاپ , آموزش ابزارهای برداری در فتوشاپ , معرفی جعبه ابزار فتوشاپ , کار با ابزارهای برداری , روش استفاده از ابزارshape , آموزش فتوشاپ cs6 , آموزش حرفه ای فتوشاپ , ترفندهای فتوشاپ , تمرین برای فتوشاپ ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 104
بازدید هفته : 103
بازدید ماه : 7663
بازدید کل : 559426
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com